Pant på snorungar

Igår övningskörde jag för första gången. Alltså lagligt för första gången. Mormor och jag körde tok mycket. Men de gick skit bra, nästan bättre än jag trodde. Vi får se när vi tar nästa sväng, hinner inte i helgen för då är vi i Sthlm. Robin tyckte jag skulle köra en bit ner till Sthlm, men de känns kanske lite smått otryggt att köra Dodgen. Men vi får se.

Idag på mediekommunikationen så gick vi ner till kulturmagasinet och läste i tidningar från 1865. Hanna och jag hittade tillslut de vi hade valt att fördjupa oss om, Titanic. Jag tycker sånt där är så otroligt häftigt. Alltså inte med stora kryssare som sjunker utan att se hur man tillexempel skrev och formulerade sig förr. Sen fick jag syn på massor av skit coola bilder som nån Hans hade fotat. Jag vet inte varför jag blir så fascinerad men jäklar va häftigt jag tycker de är. Aja.

Jag har mått skit dåligt ända sen jag gick och la mig igår. Men nu känns det bättre. Kan ju inte gå och bli sjuk när vi ska och träffa Linda.

Efter skolan gick jag hem. På vägen hem var jag tvungen att säga åt två killar som kastade en burk precis där dom stod, vi väntade på gröngubbe. Iaf, sen skämdes dom så dom gick, sen blåste burken ut i trafiken. Jag kan bli tokig på såna där människor. Fel och bara lägga burken i en sopkorg!!! Jag är inte dirket insatt i hur naturen mår, men alla ser väl hur äckligt de ser ut överallt. De ligger sopor och skit vart man än tittar. De tycker jag är synd.
Så, jag kom på att man inte bara borde få pant på flaskorna och burkarna man går med till ICA m.m utan även alla snorungar man lyckas hitta och lägga i en påse. På så vis skulle landet bli aningen renare och trevligare! De tror iaf jag.

Hur som haver, ha en trevlig helg. De ska vi!
Puss & kram!
image12

Kommentera här: