Söndag

Idag är Robin med på nån slags uppvisning på torget och IP. Jag jobbar i ren protest ska jag tala om. Nämnligen för att jag inte kan begripa hur man kan vilja visa upp män bärandes vapen, inför massor av människor och framför allt BARN. Helt jävla rubbat. Man läser ju överallt om hur folk mördar hej vilt i landet och i världen, likt förbannat ska hemvärnet visa upp sig med vapen på stan? Nä, fy vale, skam åt den som föreslog detta. Jag mår illa av bara tanken på allt som Robin ska lära vår skrutt. Vapen hit, döda dit, ännu mer vapen och så vidare med massor av mer dumheter som alla tycks tycka vara så häftigt. Tur att jag kmr väga upp med gos och pussar så han blir en snällis. 
De är inte de att jag tkr att robin är dum i huvet som brinner för sitt intresse, de är jag ju stolt över han att han gör. Och det är klart man blir glad när hans befäl tkr att han är duktig på sin sak, även fast det handlar om användning utav dödliga vapen. Men iaf, saken jag försöker komma fram till, som tog sin lilla stund :P ,är att jag inte tror en vanlig människa har nån aning om vad hemvärnet gör eller finns till för. Eller vet alla de? Har jag missupfattat allt? Nä, visa vad bra det är vid en olycka, ett eftersök eller brand med mera att hemvärnet finns. De vore väl nått för alla barn att se. Grabbar som friviliigt ger sig ut i olika tuffa situationer och gör samhället en tjänst. De vill jag att mina barn ska få se, inte ett jäkla massa stohej för dödliga maskiner som mördar oskyldiga människor.
Robin lär med all sannolikhet inte läsa de här inlägget men om han skulle så skulle han säga:  "Vapen är ett nödvändigt ont som måste finnas (som är så jävla roliga att leka med), och de svenska soldaterna i tex afghanistan är där för att göra fred och bevara den. 

VAPEN GÖR INTE FRED!   


De konstiga med Robin är att han egentligen är mjuk som en smörklick. Hur går det ihop? Inte en aning, men det är bra tur att han är Herr Milda Margarin själv annars skulle inte skrutten vara på väg ska jag tala om.
Sammanfattningsvis- Jag älskar dig Robin!

Kommentarer:

1 Robin:

skriven

jodå frida jag läser! för vår del handlar det ju inte om att åka till ett främmande land och skövla och döda en massa civila, vi ska verka här hemma i västernorrland som en extra förstärkning åt polisen och räddningstjänsten. och självklart vid händelse av krig så ska vi försvara våra kvinnor och barn. då är ni nog glada att vi har vapen utbildning.och kom fan inte och säg att om inte vi har vapen så skjuter inte fienden oss...klart som fan han gör, då är vi ju ett ännu lättare mål! jag blir så förbannad när du och andra säger att vi inte behövs, för i händelse av krig så behövs vi så innihelvete mkt.det är bra attt han en folkförankning i försvaret så man inte bara har legoknektar som krigar för den som betalar bäst. det kan gå åt helvete då.

2 pelle:

skriven

Men grabben är det mamma som lärt dig svära sådär??



/Pappa

3 Frida:

skriven

Haha, du är rolig du. Jag tänker inte ta diskussionen här, mkt roligare att kolla dig i ögonen när du inte vet vad du ska säga! Gulleplutten! Jag tkr alla kan lägga ner sina vapen och slåss som riktiga män ( om våld är absolut nödvändigt). Men bara för jag tkr och önksar det så betyder det väl inte att jag TROR ATT ALLA KOMMER ATT GÖRA DET! Varför ska män med vapen ses som nått matcho och häftigt för? Förklara det för mig! Och slutligen, Sverige har ingen chans ändå i händelse av krig. Du kan ju inte skjuta ner alla fiender själv bubbsen!

Kommentera här: