Söndag

Nytt golv i sovrummet- check
Trött familj i säng & soffa - check
Mkt att städa imorgon - check

Japp, nytt golv i sovrummet. Super fint, faaast sämst passform i hela världen. Så synd! Men det är fint endå. Jacke kom förbi och hjälpte Robin. Oskar och jag var visst inte till så stor hjälp. Nu är det bara en golvbit kvar, den läggs imorgonbitti, och listerna som ska på plats. Sen är det bara mitt jobb kvar. Tur att mamma kommer förbi imorgon så jag får lite hjälp att underhålla Oskar medan jag städar.

Robin jobbar enda till halv 10 imorgon första dagen efter fem veckors semester. Så imorgon ska Oskar och jag nog bara mysa järnet på kvällskvisten, bara vi två i soffan med en bra film tänkte jag säga,eller snarare med en nalle puh bok och välling om humöret tilltåter.

Nu har Robin ångest. Jag skulle gärna byta med honom, om jag bara hade körkort för lastbilar. Jag vill jobba!  Snart ska jag nog börja söka på allvar, bara jag vet att det ordnar sig med Oskar. Fan vad härligt att gå till jobbet och träffa folk och tjäna pengar. Jag tänker inte leva av skattebetalarnas pengar längre än jag behöver, det lovar jag :D

Dröm sött!

Kommentarer:

1 Nettan:

skriven

Lillsmurfen ser ut att ha det riktigt mysigt i Oskars famn ;)

2 Hanna:

skriven

Hehe jaså, vad kan det vara då?!:)

Nee ingenting, ska dock på intervju på fredag så vi får se vart det leder. Dock ingen jobbintervju utan bara visa upp på mig på ett bemanningsföretag.

Jo absolut det vore väldigt trevligt. :) Sms mig bara och boka in ;) Ledig hela nästa vecka, Daniel far till Finland då också :P

Kommentera här: