20 december

Oj vad det är skönt att börja 12. Fyra stänger vi så det blir en kort dag. Jag hoppas jag har fel men det känns inte som vi kommer få en enda kund idag. Snöstomen lär dra folk till Birsta ist. Vi kanske hinner städa ordentligt och göra snyggt då ist.

Robin och jag har precis druckit lite kaffe och blivit lite varma igen. Det känns så kyligt här. Fast det är nog mest vi som inbillar oss, eftersom alla element är varma. Oskar sover en stund han.

Robin ska ta med sig mormor till stugan och kolla om skotern startar idag. Fy. I det här vädret. Oskar ska vara med mamma istället.

Nu ska jag kika vidare. Vi har en julklapp kvar  och den är tydligen väldigt specifik. Jag har inte hört om den själv, vilket skulle ha underlättat en hel del, men robin försöker förklara så gott han kan. Det blir dåligt med julklappar det här året men vi kommer igen nästa år. Då ska vi vara ute i god tid och nog köpa till alla. Iår blir det bara  barnen som får, som Robin så fint sa. Fast, de äldsta får nog också något.

4 dagar kvar till julafton och än så länge ingen julstämmning...

Kommentarer:

1 Bosse & Brittis:

skriven

Vilken härlig Julhälsning!

Man blir ju glad när man se Oskar trots skitvädret.

2 Nettan:

skriven

Älsklingskillen!! Du är det vackraste som finns:))

Kommentera här: