23 december

En sån dag. Rolig, härlig, mysig och lång dag. Nu är jag ledig ända tills på lördag. Det är ju härligt det med. Hoppas jag inte blir rastlös och längtar tillbaka bara för jag vet ju att man ska ta vara på de dagar man är ledig. Jobba ska jag ju göra hela livet. Halv 8 ikväll lämnade jag min chef ensam på jobbet med en skurhink som åkt ut över hela golvet inne på lagret. Fy! "Har man inte jobb så gör man jobb", för att citera. Att det alltid ska vara så. Men men.

Pappsen stod och väntade på mig på stan sen for vi hem och hade lite julafton för Oskar. För imorgon jobbar pappa hela dygnet och då ska han vara tomte på sjukhuset för de 5 stackars sjuka barnen som inte får åka hem över jul. Fy vad hemsk. Jag ber till gud att Oskar aldrig ska bli så sjuk och att barnen blir friska och får åka hem och vara barn.

Morgondagen känns jobbig och stressig men det är väll mest för att jag är van att alltid vara hemma och på ett ställe men men det ska nog gå bra det här med. Gravarna ska också hälsas på!

God jul hurrni!


Tack morfar //Oskar


Kommentera här: