5 november

Är det någon som har barn som läser min blogg? Kankse någon med lite äldre barn än Oskar. Oskar blir 9 månader den 9onde. Vårt problem heter mat. Hemmagjord, burkmat, restaurang, you name it det spelar ingen roll. Det går inte! Vissa dagar äter han lite lite lite mat men oftast vägrar han. Han slåss, skriker, kniper igen munnen, nästan kräks och blir arg och ledsen. Så när jag får mail där det står, det är nu dags att barnet börjar lära sig äta själv. Ge dom grönsaksstavar, kyckingbitar, riskakor osv känns det sådär. Herregud Oskar äter ju inte ens av smakportionerna än ska jag då ge han en kycklingbit att gnaga på? Tror inte det. Och ja, jag fattar att jag inte ska ge han allt det där bara för pampers skriver det i ett mail och att jag får massor av reklam och böcker hemskickat men jag tycker det är dags att få fason på Oskars ätande. Han hatar smaken av mat! Som sagt, om det är någon som har erfarenhet av barn som vägrar äta som läser det här, ge mig lite tips på vägen! Det skulle uppskattas. Ibland äter han jätte duktigt, oftast om han sitter i mitt knä och äter från min tallrik men oftast är det helt omöjligt. Så, tips!!!

Kommentarer:

1 MOSTER:

skriven

Gör iordning 10 olika purérätter, typ morot gröt potatis mosad-spagetti-köttfärssås (gärna vego) frukt osv, testa honom med några småklickar om dagen av varje, i några dagar? undvik färdigmat, även om den kryddningen säkert är toppengod - gör själv! lite mer tålamod, till slutet kommer han att äta?? // från en som är äldre och har massvis med egna snorungar

2 Jennie & Grodan:

skriven

Våran sessa (Felicia) är visserligen bara 7 månader och vi har problem med puréer. Provat alla möjliga olika smaker o hon hulkade av ALLTING. Sen provade jag en ekologisk från HIPP, den mumsade hon i sig en halv burk i ett nafs. Provade en annan smak i HIPP och den gick också ner under samma måltid :O Så nu har jag köpt hem massa ekologiska puréer från HIPP och det mesta slinker ner :) provat gå tillbaka till semper men hon vägrar fortfarande den maten. Konstigt kryddat kanske ?



Inte till så mkt hjälp kanske, men kanske ni hittar nått som ni inte provat tidigare. som hemklagat som din moster skriver.



Lycka till, skriv i bloggen sen hur det går :)



Skit bra blogg !

3 robin:

skriven

haha linda du har ju bara en massa snorkråkor :)

Kommentera här: