26 april

Kalas igår. Födeledagsbarnet säger efter en klunk cider och en tugga mat, "this is life!". Ja, det är väll härligt va!

Jobb idag. Oskar har vart med min mormor. Imorse var dom på sången tilllsammans. Jag vet, det hade vart roligt att se. Det hade iaf gått jätte bra och det hade varit VARMT!

Snart kommer min kärlek hem från jobbet. Lagom till kvällsfikat vid 9 ;) Vi ska försöka orka planera lite innan sovdag. Vi är världs dåliga på det men man måste ju iaf försöka när man har sig en liten Oskar.

Jag försöker så gott jag bara kan att lära Robin både tvätta och laga mat eftersom jag vägrar leva ett liv där jag ska göra ALLT tråkigt . Vi har haft det lite så att jag gör allt och Robin typ byter däck när det är dags för det, men nu börjar jag faktiskt se lite förändring. Såklart ska väll jag som inte jobbar varje dag göra mest men lite fördelning är nödvändigt för husfriden. Han kan snart tvätta helt själv. Fast han kollar ändå alltid av om han gjort rätt, vilket kanske är bra så det inte råkar ligga en röd strumpa i vittvätten.

Sent igår kväll kom jag på hur jag skulle lösa det här med matlagningen. Börjar bli lite trött på lasagne, som det alltid blir då robin vart hemma och jag jobbat, gott men trevligt med variation. Så jag skrev en tre veckors matlista och nummer på alla maträtter med tillhöranden beskrivning, förrutom till lasagnen för den kan herrn redan. Det står allt som behövs, hur man gör, om det ska hackas eller strimlas om ugnen ska på eller inte. Ja, det gäller att skriva upp allt så inga problem uppstår. Förhoppningsvis sparar vi även lite pengar genom att handla flera måltider vid samma tillfälle ist för handling var eviga dag. Jätte smart :D Nu kommer allt gå som en härlig dans här hemma. Det enda vi ska ha orättvis fördelning på är bajsblöjan som behöver bytas. Det får pappsen fixa själv :D Skämto sido. Jag behöver känna att vi är två vuxna här hemma, så jag tror på det här. Sen om maten smakar konstigt eller blir överkokt spelar ingen roll, då har han ju iaf försökt ♥

Heja ♥

Ha det fint tills nästa gång.

Kommentarer:

1 Nettan:

skriven

Smart med matsedel och storhandling..det sparar man massor av slantar på + att man vet vad man ska äta varje dag..Heja!! Ni är så duktiga:))

2 Malin Lind:

skriven

Snälla du! Skicka listan till mig! Jag har samma problem hemma.. + att jag har slut på fantasi om mat :P

3 frida:

skriven

Haha klart jag skickar :D

4 Isa:

skriven

Bra uppstyrt! Saknar dig!

Kommentera här: