6 oktober

Igår hade vi en riktigt produktiv dag i huset. Precis när vi tänkte ge upp för dagen tog vi en 10 minuters middagspaus, vilket resulterade i 3 timmars arbete till. Perfekt! Ibland är man ju dum o förstår inte varför man blir trött/ okoncentrerad/ irriterad... Nu vet vi att när svordomar o andra otrevliga ord börjar ljuda så är det dags för ett break.

Idag ska det handlas o beställas lite mer. Tror vi fyller hela släpvagnen knökfull, om inte mer därtill!

Kul att så många redan hittar till oss i matfors! Längtar tills jag får bjuda allesammans som vart o kikat på en smarrig middag, i vårt nya kök. Men än sålänge är det fokus på övervåningen så vi har varsitt rum att sova o koppla av i . Kan vara skönt o få gömma sig i ett färdigt rum sen kan jag tänka mig. Särskilt för barnen, som för övrigt såklart får det bästa rummet i hela huset.

Oskar har redan börjat leka med en kompis. Dom springer fram o tillbaka, ut o in. Igår hade dom bland annat jagis med Oskars farfar. Nästa steg för Oskar blir att tordas hänga med polaren hem till sig, men det kommer väll. Isak är nöjd om han får hjälpa sin pappa o skruva o tömma ut verktygslådan på golvet.

O slutligen, har redan sett skymt av våra nya grannar, dom verkar trevliga o hejar tillbaka glatt. Som vi har hemma vill jag aldrig mer ha det. Grannar som väder bort ansiktet o stänger dörren om vi tänkt gå ut samtidigt, ölburkar där jag ställer vagnen, väsnas från 22 på kvällarna osv, listan kan göras lång, för lång. Folket som börjat röra sig här är inte trevliga människor, dom drar ner Skönsmon för mig. Jag hoppas dom stannar här vid vår förening så ni andra slipper dom. Därav den kassa stämningen som jag nämnde. Ibland tror jag man behöver prova sina vingar o testa nått nytt också. Tänk er lyckan när Robin kör in sin nya skoter i sitt skotergarage!

Ha en fin söndag, de ska vi!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Ja det där med bränslepåfyllning är viktigt att komma ihåg, framförallt när man håller på med något roligt ;-)

Jättekul att få läsa om era framsteg när man är långt hemifrån. Massa energi och kramar till er alla!

2 Pelle:

skriven

Jag minns lyckan när vi flyttade till vårat hus, så jag vet precis hur ni känner, även om ni har mer jobb framför er än vad vi hade, men å andra sidan får ni det som ni vill ha det direkt, på den fronten blev vi nog aldrig riktigt klar under de 17 år vi bodde i huset! Ska bli spännande att följa utvecklingen av renoveringen! Jag är mest nyfiken på köket eftersom det står på tur att göras om här hemma, kanske vi kan inhämta lite tips ;)

3 Jessica:

skriven

Men hallå? Jag hoppas att ni hittade den där tapeten under en annan så att ni inte tar bort den? :O Ska försöka ta mig ut och se hur ni har det någon dag, antar att ni hänger där mest hela tiden? :)

Kommentera här: