Husägare!

Så var första huset äntligen inköpt! Det känns hur bra som helst. Allt negativt sållar vi bort och lyssnar bara på dom som är genuint glada för vår skull, och framförallt för barnens skull. Allt positivt suger vi på och det ger oss energi till tusen.

Det här huset är ett riktigt projekt, och det vet vi mycket väl om. Men förutom all hjälp vi kommer att betala företag för att få, kommer vi inte be om någon hjälp! Vill man så får man, annars får det va. Vi klarar oss själva, precis som vi alltid gjort! Tacksam för de som redan visat stöd och engagemang, främst till pojkarna...

Längtar tills vi kommer ifrån Skönsmon, som för mig helt och hållet tappat sin charm pga diverse saker, bl.a. kass stämning. Yiiiiiooo, matfors nu kommer vi!!!! :)

(vi har räknat med att man måste skotta när snön kmr osv, så nu borde väll inga fler upplysa oss om det :/ )

Kommentarer:

1 Eleni:

skriven

Jag tycker det är superkul!! Drömmer själv om huset och förstår er glädje till tusen över att få bli husägare. Det kommer alltid finnas saker att göra, slita med det ena och det tredje MEN förstå vilken frihet och vad underbart för både er och barnen. Vi kommer alltid finnas när ni vill och behöver så gott vi bara kan :) Hejja er!! Kramar <3

2 Isa:

skriven

Haha får en känsla av att ni fått många "råd" om att det skulle vara en dålig idé med husköp? Det är ju hur bra som helst, tänk för Oskar och Isak att få växa upp i ett hus, kunna gå ut och leka på gården och gå på upptäcksfärd i naturen när som helst ;) vi hjälper gärna till, boka in en helg och vi kan komma och måla, snickra eller bara busa och pussa på pojkarna. Simon älskar att få bygga och renovera på hus, och här nere får han inget eget så ;) säg ett datum bara! Stor kram <3

3 Mamma :

skriven

Äntligen fick man komma till huset och göra lite nytta medan Robin och barnen gick en sväng till Alvar. Nästan all tapet borta i köket, nu måste jag bara fundera på hur Ni vill ha det så ska jag nog riva nån vägg här och där också eller om det blir en koja till Oskar och Isak på övervåningen. Det här kommer att bli kanonbra👌👌

4 Pernilla:

skriven

Va kul!! :) Skit i vad andra säger. Det var många som hade åsikter då vi köpte hus också, på bara en fast inkomst. Men nu sitter vi här tre år senare å snart har vi två inkomster ;) Vill man så går det och friheten är värd mycket! Enda jag har att invända mot är att ni inte valde Indal ;) Kram på dig!

5 Nettan:

skriven

Jag är iallafall jätteglad för er skull och det är ett charmigt litet hus med ett otroligt bra läge. Blir nog hur bra som helst och ni är ju superduktiga på att jobba.

6 Pelle:

skriven

Det är kul men jobbigt och dyrt med hus, men det är ni nog fullt medvetna om skulle jag tro!
Vi åkte förbi där igår och kollade, fint läge och perfekt med en lekpark i närheten :)
Sedan undrar jag vad den kassa stämmningen i Skönsmon syftar på?

7 Hanna:

skriven

Vi är så glad för er skull, detta är ni värd :) Vi hjälper till när helst ni vill, skulle gärna vara där alla timmar per dygn men såklart ska ni få liten egentid också ;)Pojkarna är välkomna till oss närhelst dem vill :D

8 kicki:

skriven

Blir spännande att få se "projektet" ;-) när vi kommer hem. Ge grabbarna en stooor kram från mig!

9 Ulrica:

skriven

Äntligen kom det ett nytt inlägg här på bloggen ;-)
Vad roligt att ni fick det hus ni ville ha. Ett stort Grattis till hela familjen!
Jag är väldigt nyfiken av mig (är ju kvinna) så till sommaren kommer jag att smyga förbi erat hem för att se vart ni bor :-)
Lycka till med det ni ska göra och ha många lyckliga år i erat hus. Kram

10 Eva Å:

skriven

GRATTIS till husköpet!Skönt för barnen att växa upp i hus,bara att springa ut på gården. Det kommer att bli toppen,ni är ju så duktiga att fixa & bygga själva & vad det är roligt att säga:Det här har vi byggt & fixat SJÄLV. Lycka till <3

Kommentera här: