Omöbleschering

Whaaaha.. När alla andra är på yran sitter jag hemma och smider nya planer, allt för att inte vilja flytta härfrån, som jag är starkt inne på. De vill dock inte Robin. De är ju en väldig trevlig och fräsch lägenhet med många fönster och fina glov, plus en väldig bra hyra om man jämför med vad man måste betala för att få en annan lägenhet på 74 kvm. Oftast om man vill ha så stort ska man ha en 3a el. 4a men de här är bara en tvåa.
Hur som, jag tror jag har löst problemet om att vilja flytta. Jag blir så rastlös om allt är som de ska va hela tiden, så nu drar jag igång ett projekt här hemma på kompanivägen. Vi ska kasta ut garderoberna ( som stod här när vi flyttade in) som står i datorrummet. Har inte bestämmt om jag ska göra nån makeover på dom eller om dom får stå i mammas garage tillsvidare. Sämst i hela världen är de dock att de är en hyresrätt för då får jag inte göra allt som jag vill. Men om vi är försiktiga med garderoberna får vi säkert flytta ut dom. Hm, ja sen tänkte jag måla en liten fond väg på väggen där fönstret är, sen ställa in sängen där. AAH, gud va bra de låter.
Ett annat projelt blir att övertala Robin att inte vilja ha sitt skrivbord utan acceptera att jag vill ha två likadana, eftersom vi har varsina datorer. För när dom ska stå ute i rummet ( vardagsrummet / köket / matplatsrummet) är det ju snyggast om dom är likadana. Ja, ja får fundera på de där en stund.
Mmm, nu kliar de i fingrarna på fröken Frida. Har även kommit på att jag vill måla om igen i hallen. Haha, men de vågar jag inte berätta för Robin, då får jag nog sova i soffan. Och på tal om soffan, jag viiiill så gärna ha en ny! Får se om jag får nån trevlig lön efter sommarn så jag kanske kan investera i nått vackert att sitta i.

Köpte nya blommor idag på ikea, så nu måste jag gå ut och beundra dom ;)

Puss & kram!

Kommentera här: