Tisdag

Bästa nakenfisen i stan, eller vad säger ni?
Oskars hår växer och växer som ni ser. Både han och jag ser ut att behöva ett besök hos frisören. Nä, han är så fin så!
Igår var Oskar med sin pappa på möte med hemvärnet. Han hade en camobody så han smälte in bra ;) Jag passar på att låta robin ta med honom nu när det inte handlar om vapen utan bara planering (eller vad det nu var) och även nu innan han börjar förstå vad dom pratar om. Antar att han bara sov igår endå. Imogon ska han följa med och bygga ett hus som på-låtsat-soldaterna ska låtsas kriga i. Herregud (arg kommentar från låstsas soldaten räknar jag med). Det spelar ingen roll hur sur jag än blir på denna idioti om krig som facinerar robin, han kommer aldrig inse det själv, att det är idioti alltså. På vårmässan ska de åter en gång visa krig och vapen. Persoligen tycker jag att det finns för mycket elände i världen att man inte behöver visa det på en vårmässa. Vill man se krig och människor dö, slå på nyheterna!

Och jag som inte skulle bry mig längre, kunde visst inte hålla mig. Oskar var iaf världens finaste lilla låtsat soldat i sin body. Jag hoppas dock att han snart växer ur den så han inte kan ha mer camo på sig!

Kommentarer:

1 robin:

skriven

den är fortfarande stor så än så länge kan han ha den :)

sen köper jagfler.

föresten så kan man ju bara spekulera hur det skulle gå om ryssen bara kunda klampa in utan motstånd. hur många dem skulle skona livet på. och vad som skulle hända med de som överlevde

2 Frida:

skriven

Ja det kan ju du fortsätta att spekulera i. Själv har jag annat att tänka på, typ som vår son.

3 Pelle:

skriven

Varför skulle just ryssen klampa in? Men lev inte i den villfarelsen att Hemvärnet kan stoppa några angripare vid gränsen.

Med det försvar vi har idag klarar vi nog inte ens att stoppa ett gäng talibaner.

4 robin:

skriven

nä jag inbillar mig inte att hv kan göra så mkt mer än att hejda deras framryckning en aning. så att resten av försvaret ska hinna organiseras. eller rättare sagt att om vi haft ett försvar att organisera. nu sägs det ju att det ska ta upp till ett år att iordningställa ett försvar man kan räkna med.

Kommentera här: