Lördag

Tänk om alla dagar kunde få vara så här varma och härliga.

Idag har Oskar och jag vart på Noliamässan och tittat på Robin. Robin skulle bestämt vara där klockan 9 eftersom han hade alla nycklar och grejor till bandvagnarna. Dom skulle mötas halv 10 men Robin ville vara i tid. Jag tyckte att det räckte om han var på plats 20 över, men det var alldeles för sent tyckte mister oförbered. När klockan var 20 över var han fortfarande hemma. Men de tyckte oskar och jag bara var bra, då fick vi en extra stund för oss själva med honom.. Efter en stund ringer han och säger att han glömt en grej han måste ha och jag måste ta med den. Går det bra om jag åker halv 11 hemmifrån, klockan var då fem i tio. Ja, de går bra säger han. Sekunden senare säger han, nej förresten var här tio över. Jaha, då var det bara att skippa fin frisyr och hinna packa väska. Bara att ge sig av!

Strax efter 12 åkte vi till stugan igen och här var det nästan små kyligt om man jämförde med i stan. Men det dröjde inte  länge innan vi satt och svettades allihopan här. Helt underbart med sol!

Ikväll ska vi grilla här. Robin kommer när han är färdig på mässan och duschad. Mamma kommer tillbaka när hästarna är kvällade. Så det blir middag vid 8 ikväll, härligt. Det är mysigt med sena middagar. Plus att man slipper bli hungrig innan man går och lägger sig.

Ylva är bästa barnvakten!



Börjar få färg..


Kommentarer:

1 Pelle:

skriven

Jo du, nog hade du fått färg på dig nog, lite avis blir man allt;)

2 Nettan:

skriven

Du ser ut som en .....boll, hm chokladboll. Fin som alltid:)

3 Robin:

skriven

det mamma försöker säga är att du ser ut som en neger

Kommentera här: