Måndag

Den här måndagen har flygit iväg i raket fart!

Ungefär en kvart efter att robin åkt till jobbet kom mamma till oskar och mig och myste en stund i sängen innan vi klev upp och fikade frukost. Mysipysit! Inte fullt så trevligt är ju att det börjat svartna för ögonen även när jag bara sitter rätt upp och ned. Kollade därför blodtrycket och det var tvärlågt. Undertrycket var 53, vilket är lågt!

När vi fikat klart plingade det på dörrn. Det var mormor och hundarna som ville hälsa på en stund. Tydligen var jag vit i ansiktet och hon såg hur yr jag blev. Då blev världens oroligaste mormor orolig och ringde sjukhuset på en gång. Efter mkt om och med så fick hon prata med min läkare som jag hade på sjukhuset, samma som bestämmde allt om mina mediciner. Hon sa att jag skulle ta bort ena sorten, den som skulle vara bäst, och bara äta dom andra. Hon föreslog även att jag skulle gå till vårdcentralen. De gjorde vi! Mamma fick passa Oskar. Vi var borta i max en kvart för vi vart hemskickade lika fort som vi kom. Vid 3 fick jag komma tillbaka. Kan ju säga att vården där visade sig vara rätt kass. Ingen inom vården som inte har en namnskylt där det står ÖVERLÄKARE verkar kunna eller förstå nånting. Men men fick en ny tid nästa vecka för koll igen.


Sedan robin kom hem har vi hunnit äta, se på tv och sälja bil. Han är inget proffs som jag kan man ju konstatera. Back på alla bilaffärer. Han borde få pris!!!

Jag har köpt semlelbullar så snart blire semeldags här hemma =) Gottigottgott!

Just ja, vi måste bada Oskar också för imorgon kommer en från BVC på besök. Hoppas vi byter blöjorna rätt och att han ökar i vikt. Verkar ju som han får i sig mat med tanke på hur han skiter. Ojojoj...


Tjing!


Kommentarer:

1 Nettan:

skriven

Lilla skitungen där, plinga mig om det är "kalas" jag är lite av ett proffs, vet du. Får mycket träning på jobbet(även om dom är större) haha!

2 Pelle:

skriven

Hahaha! Sådan far sådan son, han kommer nog skita stopp i toan han också;)

Gulla med Oskar från mig:D

3 Linda:

skriven

ta det lugnt o var rädd om dig Frida! kramkram

4 Kicki:

skriven

Allt bra med er alla?

5 Isa:

skriven

Men du vet ju att jag inte är som alla andra! Tio semlor, ni har verkligen slagit på stort. Jag måste ju säga att Oskar är verkligen förtrollande söt i den dressen! Låter läskigt med ditt konstant pendlande blodtryck. Ta in doktorns råd och vila dig i form (om det nu är en lösning på problemet)

STOR kram <3

Kommentera här: