Onsdag

Igår hade vi besök av en tant från bvc. Vi fick massa broschyser och hon frågade massa frågor. Hon vägde även Oskar och till min stora fasa hade han inte gått upp i vikt, snarare ner. Så nu måste jag väcka honom varannan timme och amma från båda sidorna. Så har vi inte gjort hittills. Då har han fått ätit när han velat och sen somnat om utan att böka på med båda brösten. Men nu är det ändring på det. Tycker så synd om han när jag hela tiden ska väcka honom och tvinga han att äta, fast han helst vill sova vidare. Men vi får köra på så här nu ett tag. Ska till bvc på fredag och kolla om han går upp, annars tänker jag ge han nån slags ersättning. Kanske till och med slutar amma. Fast då blire sura miner från alla sidor från båda sidor i släkten skulle jag tippa. Äh, jag gör vad som blir bäst för lillen.

De är så knepigt bara. För vi har ju märkt att han sover hela dagarna. Vissa dagar sover han nästan hela dagen och vaknar inte för att äta ens. Men dom sa ingenting om att väcka honom när vi låg på sjukhuset. Läste även lite på internet för ett tag sen om man skulle väcka bäbisarna när man tyckte att dom borde äta. Men det skulle man verkligen inte göra, dom vaknade när dom var hungriga skrevs det.Jag tycker dom borde ha sagt något på sjukhuset eftersom han sov så mkt där också. Men de är ju så fruktansvärt fjolligt nu för tiden. Dom säger inget och dom hjälper inget om man inte ber eller frågar om det. Vissa vill klara sig själva utan hjälp, sa dom till oss. Dom visste säker att han sov för mkt men dom ville inte hjälpa oss för då kanske vi skulle ta illa upp. Dumt system. Man kan ju inte be om hjälp när man tror att allt är bra!

Håller tummarna att han ökar i vikt och att tanten är nöjd på fredag.

Igår morse efter frukosten skulle jag duscha. Tog medicinen som jag ska och trodde att allt skulle vara frid och fröjd eftersom jag tagit bort ena sorten. Mm tjena! Jag kunde inte ens duscha i 5 minuter innan jag gav upp och fick sätta mig på bänken i hallen. Kände på en gång att det svartnade för ögonen men jag var ju tvungen att duscha så jag lutade hela mig mot väggen och öste på med schampoo. Blundade hela tiden så jag blev säkerligen inte mkt fräschare än var jag var innan. Herregud att det ska behöva vara så här. På dagen sket jag i pillerna och jag mådde ganska bra hela dagen. Alltså är det ju medicinens fel att jag blir så yr. På tisdag har jag tid på vårdcentralen och då hoppas jag på att en läkare kollar upp mig. Sköterskorna får ju inte göra eller säga ett skit verkar det som.

I går kväll och inatt har Oskar inte vart sitt rätta jag. Han brukar aldrig vakna innan 4halv 5 men i natt vaknade han tre. Kanske inte låter konstigt om han hade somnat runt 11 eller så men han slog inte igen ögonen förrn vid ett. Säkert beror det på att jag håller på att stör honom hela tiden. Vid 4 halv 5 somnade han äntligen igen och vaknade sen klockan 7. Det är ju iof bra att han vaknar och äter men det är bättre om han är pigg på dagen så jag slipper väcka honom. Jaja, de ordnar väll till sig.

Mamma och Oskar myser i soffan. Lite senare ska vi kolla upp alla jäkla papper man måste hålla koll på. De är mkt med det här. De går inte att bara gosa och ge mat, man måste hålla ordning och bråka med försäkringskassan samt förstå nånting av alla olika försäkringsbolag. Har trygg hansa efter mig  och det är ett jädra tjat därifrån vill jag lova!



 



 

Kommentarer:

1 Kicki:

skriven

Jag tror ingen i släkten (vare sig på din eller Robins sida) är så dum att de skulle kommentera om det är så att du inte har tillräckligt med mat till Oskar utan ger honom tillägg. Jag tror snarare att alla vill det som är bäst för Oskar. För han är ju hela "världens" gounge <3

2 Evelina:

skriven

Men gud vad Oskar är lik pappa sin! Fast Oskar är söt, riktigt riktigt söt! :)Du har fått en väldigt fin bebis!!

3 Nettan:

skriven

Håller med Kicki till 100% ingen har sådana tankar, huvudsaken du och Oskar mår bra. Alla har inte mat så det räcker och då finns det tillägg som är minst lika bra. Ingen vad jag vet har några invändningar i hur oskar får i sig maten, bara han blir mätt och att du och Robin mår bra :)Kram

Kommentera här: