Tisdag

Imorse hade vi en ny koll hos barnmorskan. Tyvärr var det inte lika frid och fröjd som det brukar vara. Mitt blodtryck var mkt högre än det brukar. Så nu måste jag gå på koll varje vecka fram till förlossningen. Förhoppningsvis är det inte så många veckor kvar. Kanske två (om vi har tur) eller tre. Åsa var dock inte allt för orolig efter vi hade tagit blodtrycket en gång extra.. Jag fick nämnligen ligga och vila i ungefär en kvart och efter det var trycket ungefär där det brukar vara. Men försäkerhets skull ville hon att jag börjar gå varje vecka, som sagt. Strunt samma! Huvesaken är allt är bra i magen.

Sen har det vart full rulle hela dagen. Orkar inte ens skriva om det.. Lägger in en bild nu så skirver jag mer när jag orkar. Nu ska jag se på tv ( Åsa tyckte att jag skulle ta vara på chanserna att vila) och sen (strax) när jag lessnar ska jag nog packa in lite kläder i skåpet, och kanske gå ner i källarn och hämta upp lite nallebjörnar att ställa i bokhyllan. Blir fint de!

Råkade svälja en fotboll förrut!

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Så vacker mage :)

2 Pelle:

skriven

Har ni smält infon från idag? ;)

3 Faster Kicki:

skriven

Barnmorskan Åsa i vilken ålder är hon? Vår barnmorska hette också Åsa....

4 Malean:

skriven

Iih! Så fin mage! :) Hör av dig om du orkar ses nått, jag är ju så nyfiken på hur det ser ut hos er :)

5 isa:

skriven

En fin fotboll! Du måste ju ha den snyggaste "gravidmagen" jag sett:) jag kommer åka hem runt den sjunde faktiskt, så jag kommer och hälsar på dig då sötnos

6 isa:

skriven

kom och tänka på en grej, de som ska tas blodtryck på brukar väl få vila en stund innan man tar det?

7 Frida:

skriven

Vi har verkligen inte smält infon. Fick hem papper dagen efter som gjorde allt om möjligt ännu mer konstigt. Har inte en aning om hur gammal Åsa kan vara. Kanske mellan 55 och 65 :P



Jag hade suttit ner i cirka 10 minuter innan dom tog första blodtrycket, Isafisa! Men jag har ingen koll alls på sånt där. Jag tkr bara det är bra att jag får gå dit några extra ggr (kanske inte hinner bli nån extra gång) för då får vi ju höra att hjärtat slår som det ska därinne. PÖSS på er

8 isa:

skriven

blev väldigt nyfiken nu förstås, vad är det för info? något om bebis?

tur att du fick vila en stund innan, vill ju se så allt går rätt till :)

Kommentera här: