Måndag

Idag har vi vart på försäkringskassan. Inte en enda människa var det där när vi kom dit men när vi gick var det lång kö. Ibland har man turen med sig. Aja. Dom är ju halv struliga där måste jag säga fast tanten som hjälpte verkade ganska vaken och hon var jätte trevlig, det hjälper alltid tkr jag!
Det är nämnligen såhär va, jag får pengar fast jag sagt och knappat in att jag inte ska pengarna än. Jag måste spara på mina dagar utifall att jag inte får nått jobb sedan. Men dom skickar pengar ändå. Hon sa att det brukar ju vara klagomål åt andra hållet, alltså när folk inte får sina pengar i tid eller kanske inte alls. Jag får fast jag inte vill ha :P Men men, hoppas det ordnade sig, det lät så iaf. Lite dumt bara att dagarna försvinner för mig när dom gör fel. Men vi överlever!

Efter det gick mamma och jag på en prommis sen vidare hem till mormor. Där passade vi på att fika macklunch. Efter fikat har mamma och jag lekt frisörer. Så nu är vi så fina i håret satt ni kan aldrig trot. :P 

Nu sitter oskar och jag här, eller ja, han sover på min arm som vanligt. Vi väntar på att robin ska komma hem så vi kan äta. Jag skulle ju iof kunna börja med maten :D Bra idée frida!

Just ja, tänkte ju skriva vad ylva gjorde förrut. När vi kom hem från mormor la jag oskar i sin sittgrej (som han även kan ligga i) och gick till köket och plockade ur diskmaskinen. Oskar låg i grejen i vardagsrummet själv och ylva var med mig i köket. Rätt var det var så smög hon iväg. Jag tjuvkikade såklart, men följde inte efter eftersom jag ville se vad hon skulle göra. Då smöög hon fram till oskar, började sakta vifta på svansen samtidigt som hon nosade på honom. Därerfter fick oskar en mkt försiktig och en mkt typisk ylvapuss. Hua, hon var så fin, alltså snäll med honom. Vart nästan lite tårögd. Hon fick massa beröm för att hon var så försiktig och go, det lovar jag!


Kommentarer:

1 Pelle:

skriven

Tänk att jag kan inte se nog på snyggOskar, vill bara se flera och flera bilder, men helst av allt vill hålla honom i famnen och gosa med han:D

2 Sara:

skriven

söta bilder! när får man komma och hälsa på er då? (=

3 Nettan:

skriven

Tänk vad han har vuxit, stora karln snart :)

4 Anonym:

skriven

åh lill snyggot han är, man blir ju varm i lille hjärtat!

Kommentera här: