Torsdag

Idag har det vart en lång dag. Klev upp 7 och fikade. Oskar somnade om en timme och sov tills 8. I sin egna säng till och med. Inte illa ;)

Vid halv elva kom mamma. Vi for ut till birsta i jakt efter gardiner men det slutade med att vi hamnade i stan. Där passade vi på att fika en sväng också.
Vi hittade ett jätte fint tyg. Mamma trodde jag skulle låta tanten på affärn sy tydet till gardiner åt mig och frågade snällt hur mkt hon tog. Hah, vilken mamma. Trodde du verkligen att jag skulle vänta med att sätta upp mitt fina tyg? Neru, satte mamma i arbete på direkten när vi kom hem och nu sitter gardinerna uppe. Bra där!

Vi har ätit middag hos bosse och brittis idag igen. Lika gott som förra gången samt alla gånger innan det. Och ja, vi gillar att bli bjudna på middag! ;)

Och vet ni, igår åkte de första tavlorna upp här hemma. På tiden kan man ju lätt tycka men jag väntade faktiskt på oskars ankomst så han kunde fotoas och förstoras i ramar. Nu, äntligen sitter det två fina förstoringar i vardagsrummet. Herregud vad händer näst? Kanske uppläggning av gardiner i sovrummet. Nää, skoja så hemmastadda ska vi inte bli här.





Kommentera här: