Fredag

Just nu sover Oskar till Aladdin- En helt ny värld. Den är så fin och Oskar ser ut att njuta av lite musik. Jag tänkte att det nog var dags att han börjar lyssna och gilla musik eftersom Linda snart kommer hem. Då blire nog sång och musik dagarna i ända. Mysigt. Nu ska vi lyssna lite på Tarzan- Two worlds. Disneymusik är så mysigt!

Imorse låg vi och myste hur länge som helst, hela familjen ♥. Robin höll inte på att hinna till jobbet och frukost fick han skippa. Han tyckte de vart värt det och Oskar gillade nog att mysa med både pappa och mamma sin.

Igår skulle det egentligen har vart första gången på föräldrargruppen. Jag klev upp innnan klockan hade ringt till och med bara för att slippa stressa på morgonen. Precis när jag var klar ringde en snäll tant och sa att hon som skulle leda gruppen var sjuk. Men de gjorde mig ingenting för jag vill egentligen inte ens gå. Jag tycker bara sånt där är ansträngt och fjantigt. Vill jag prata om min förlossning gör jag väll med sånna jag känner och jag bryr mig faktist inte så mkt om hur alla andras barn bajsar och sover på natten.

På dagen var vi hos mormor som fyllde år. Hon fick en förstoring på Oskar som jag egentligen skulle ha själv men blev halvt tvingad att ge till henne. Jag får beställa en ny hit hem helt enkelt. Dom är jn så himla fina!
På kvällen var vi och firade Robins faster och kusin som också fyllde år. Där blev vi kvar ända tills Oskar vaknade och ville äta vid halv 9.

Oskar och jag är inte riktigt friska. Fast det är såklart mest synd om skrutten. Vore skönt om jag kunde få vara friskt och må bra nu när han mår lite dåligt och är extra gnällig. När han är vaknen så är han orolig och skrikig och de gör att han blir så trött och hängig så han sover som tur är ganska mkt . Hoppas det går över snart så han får må bra.

Jag tycker så synd om Oskar nu när han är sjuk och vi släpar i väg honom på kalas och stojj. Fast han kanske är så lite så att det egenlitgen inte gör nått. Han sover ju mest.. Hoppas han inte tkr det är jobbigt. Jag kan ju bara tänka på mig själv när jag är sjuk. Då vill jag helst ha lugn och ro med mys hela dagen. De gör ont i mitt nyblivna mamma-hjärta när han är sjuk. Blir livrädd när han hostar som han gör, mamma och robin bara skrattar åt mig för att jag är så fjompig. Hoppas en dag ner bäddad gör oss friska...

Började nog skriva här för över en halvtimme sen. Det tar rätt lång tid när man ska pussa på skrutten och njuta av hans blåa ögon hela tiden.

Trevlig helg, hoppas ni får känna er friskare än vad vi gör här hemma.
Nu ska vi mysa vidare med Sofia Källgren & Tommy Körberg - Skönheten & Odjuret



12.29 Upd. Nu har jag feber. Oskar sover fortfarande. Jag ska bädda ner oss i sängen och ligga där tills Robin kmr hem och pussar oss i pannan så vi vaknar(nästan, oskar ska såklart äta mellan varven)

Puss!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Precis! Bra tänkt! Spela vidare och byt gärna musikstil så han inte gör i brallan när vi möts...men med blöja på kanske det kvittar ;-) Ser fram emot massa mys, gos och underverksbevittning! Love & trevlig helg!

2 Gamelfarmor och Farfar:

skriven

Vi lider med Er, hoppas ni snabbt blir friska,

behöver ni hjälp? Ring!

3 Anna:

skriven

Såg er i tidningen idag, jättefin bild! :) Hoppas allt är bra med er!

Anna

4 Niclas och Linnea:

skriven

Vad fina ni var i tidningen!! =)Oskar hade mest hår av alla bebisarna!! :P

Kommentera här: