12 dec

Tredje helgen med vin nu. Förstår inte vad som hänt. Först var det 40 års fest för härliga Mats, sen var det bästa kompishäng och igår var vi bort bjudna på middag till Robins gamla lumparkompis och hans tjej. Rödvin super god mat, smarrig glögg och nya bekantskaper sådär en lördag efter jobbet. Trevligt. Jag var tyvärr jätte trött och Robin gäspade på rätt bra han också. Oskar var piggast och härjade med sina bilar på golvet.
Idag har vi inte gjort många knop och jag låg kvar i sängen jätte länge. Det var skönt! Robin tror att jag är bakis och det låter jag han tro för då behöver jag inte hjälpa till så mycket ;) Smarta jag.

Jag tänkte tända lite ljus här hemma förrut. Ingen tändare fungerar såklart så jag tänker att jag ska fylla på dom. Varje gång jag fyller på braständaren så får jag all gas över handen och ni som fått gasen över händerna vet hur kallt det blir. Men idag tänkte jag till och tog en trasa som skyddade. Robin stod och bytte en bajsblöja. Eftersom jag var rädd om bänkskivan så höll jag mig över diskhon när jag började fylla gasen. Fyllde ett par gånger så den skulle bli full. Sen måste jag ju såklart testa om jag fått i gasen överhuvudtaget och woooofff säger det och jag skriker. Ropar på Robin som hört smällen. Jag brinner! Shit alltså! Håret tröjan och handen brann, och ni kan ju tänka er eldbadet i diskhon. Haha vilket klantarsel. När jag sedan undrar varför Robin dröjde så länge innnan han kom svarar han men du måste ju säga att du brinner! Bra att veta ;) Nu har jag ont i handen :(

Furuvik 2010

Kommentarer:

1 Nettan:

skriven

Hahaha..typiskt Robin!!! jag har aldrig lyckats fylla på en tändare, så nu slängs dom på löpande band. Kul med lite festligheter emellanåt :)))

2 Moster/Syster:

skriven

Bra jobbat. Hur lyckas du? puss

3 Eleni:

skriven

Men fyyy... Frida!! Har du något hår kvar? Gjorde du illa dig mycket? Jag blev ju livrädd när jag läser att du tagit eld! Jag vill träffas någon dag!! Kram!!

4 Hanna:

skriven

Men du måste vara försiktigt hjärtat :D

5 Anders:

skriven

Du kanske skulle gå en liten utbildning hos pappa din han kan det här med gas och bränder.

Kommentera här: