20 januari

Igår vändes livet upp och ner. Så lång tid av bara ren lögn. Men jag ska vara som mamma, STARK! Och från och med nu finns du inte. Även fast det var det jag under så lång tid försökt undvika. Alla förlorar på det här men den som förlorar mest är du. Oskar kommer aldrig mer få se dig. Och vi som familj, utan dig, kommer må bättre och bli ännu starkare. Så mkt skit som du gett oss ska ingen människa behöva ta. Och du, det här är inte männskligt, du är ett riktigt jävla as som vi aldrig kommer förlåta. Den andra parten i fråga förtjänar två skott i nacken. Vem fan gör så här....

Oskars julklapp är klippt i trasor och ligger på golvet och allt annat han fått av dig ska ut.

Så, kände bara att jag var tvungen att skriva av mig. Utifall att ni läser. Jag funderar på att lösenordskydda min blogg bara för att eliminera alla chanser för er att veta något om vårt liv. Men nej, ni är luft ist. Ni exicisterar inte. Ni kommer tll helvetet och inte himmlen. Det räcker, då är jag nöjd. De högre makterna är på min sida den här gången.

Ett nytt kapitel börjar nu. Även om jag säkerligen kommer vara helt förstörd i ett bra tag. Men med mamma och systers visa ord så går allt. ♥

Tobbe var här igår och satte mosaiken. Det blev så bra och han gjorde ett jätte bra jobb. På tom mage, kan ni tänka er. Det blev klart väldigt sent så Robin åt sin middag efter 10. Och det är anmärkningsvärt hur trevlig han lyckades vara under hela kvällen trots sin hunger. Nu är det bara fogen som ska dit, sen är väggarna klara.
Idag lägger vi golv. Pelle och Anders kommer och hjälper oss. Fast det brukar oftast bli så att vi hjälper dom och dom gör själva jobbet. Men det blir ju faktist bäst så ;) Lars kommer och kopplar in vattnet också. Skööönt!

Tanken var att vi skulle ha målat taket igår kväll men det hann vi inte med. Färgen är giftig, eller nått, och man får egentligen inte vara där på 12 timmar. Så Oskar sov med sin mormor hos min mormor inatt. Vi får helt enkelt måla senare när allt annat är klart.
Det var skönt för mig att vara ensam en stund nu på morgonen iaf. Sovmorgon till 9 blev det också :) Det behövdes då mitt huvud höll på explodera.

Jag ska ta en till kopp kaffe nu och sedan ta tag i köket. Jag har aldrig sett en så stökig arbetsplats i mitt liv. Arga snickarn skulle dö...

Kommentarer:

1 Arga snickaren!:

skriven

Arga snickaren kommer vid 16 tiden ikväll

2 Erika:

skriven

Oj, vad det än gäller så lät det där inte som en rolig situation så det är bra att du har nära & kära vid din sida som kan stötta dig!



Och köksrenovering & en söt liten son att lägga energin på :).



Hoppas allt ordnar sig till det bästa för dig/er!

3 Nettan:

skriven

Åh Frida jag lider med dig och jag tror det är bra att du pratar om det, så du inte bär allt inom dig. Det är otroligt vad fort livet kan ta en ny vändning...Kramar till dig

4 Pelle:

skriven

Tyvärr hann vi inte klart med golvet, men imorgon ska vi fixa det som är kvar!

Och jag har inget inbokat på lördag så jag är mer än gärna barnvakt :)

5 Kicki:

skriven

Lyckades du få Gograbben att somna inom rimlig tid efter att jag busat med honom? (jag vet jag är värre än barnen :P)

6 Bosse:

skriven

Behöver du någon som provbelastar golvet? Jag kommer gärna! skall banta sedan enligt min diabetessköterska.

7 frida:

skriven

Oskar slocknade direkt. Och då menar jag direkt. ;)Och du är så välkommen Bosse. Ta med dig Brittis också :)

8 Kicki:

skriven

Vilken tur så att jag inte blir portad ;)

9 Jennie & Grodan:

skriven

Hittade tillbaka till din blogg igen, gillar den :D Men ser att det hänt nått jobbigt, svårt att kommentera det när man inte vet vad som hänt, men hoppas det problemet försvinner.



Din son är 2 månader äldre än Felicia, kul att se hans utveckling :)



Hur har det gått med barnmaten? Du hade "problem" med det där ett tag va?

10 Eva:

skriven

Du är STARK Frida.....Du har bara inte upptäckt det än,gumman!

Du har väl hört ordspråket: Det löser sig alltid!

KRAM

Kommentera här: