23 mars

Idag är det visst tisdag. Känns som en dålig dag.

Om en timme börjar jag jobba. Men inte på Guldfynd utan på nya extrajobbet som är på en spelbutik nere i stan. Och vet ni vad, jag vill inte. Fy, jag sitter och tänker "kanske jag är lite sjuk endå, eller kanske Oskar absolut inte vill vara med någon annan än mig idag". Men jag vet, jag måste. Nu räknar dom ju med att jag kommer så även om jag faktist hade vart sjuk så hade jag nog gått dit endå. Men det känns inte bra. Jag hatar spel. Jag tycker det är tragiskt. Jag vet ju hur lågt man kan sjunka och hur mycket man kan förlora, och då pratar jag inte bara pengar. Jag hade en kund i fredags som vann över 8000:- på lotto. Han reagerade knappt. Jag tycker det är så jävla konstigt. Och tänk de som är riktigt nere i spelträsket, de reagerar knappt över 50 000:-. Helt vansinnigt.

Dessutom har vi lite problem med språkkommunikationen. De två jag arbetar för är asiater och jag har jätte svårt att höra vad de säger. Och ibland säger de en sak men menar en annan, och innan man lärt känna dom så är det svårt för mig att göra rätt. Olika regler och olika sätt gör det också jäkligt svårt för mig. Jag skulle behöva en riktigt genomgång innan jag ens skulle fundera på att ta kunder och kassa ensam. Men nu är det som det är. Bara att bita ihop.

Hej!

Kommentarer:

1 sandra:

skriven

äsch tror du klarar det där galant :)

2 Nettan:

skriven

Du gör det bra..ge det lite tid:))

Kommentera här: