27 mars

När vi handlat klart och ska gå till kassan och betala ser Robin en skylt, handla för 200:- och ett kilo godis. Varken han eller jag är sugen på godis men han tycker det låter som en bra affär. En middag tänker vi, det blir ju aldrig 200:-. "Du går och tar ett paket blöjor så plockar jag godis". Blöjor köpte robin igår efter jobbet, men allt för godiset va. Vi hade lika gärna kunnat passa på att köpa några fler middagar så vi slapp handla varje dag som vanligt men så smarta är inte vi. De framför oss i kassan handlar 5 av allt. 5 duschcreme, 5 paket korvbröd, 5 liter yogurt, 5 hushållspappet osv. Sparar man pengar genom storhandling? Vi är så jäkla dålig på det här med att handla smart. I ren panik idag så slängde jag ner lite fryst kyckling i vagnen, för tänk vad pinsamt det hade blivit om det inte blev 200:- och vi redan plockat godis som vi absolut inte ville betala för. Kalaset landade på över 600:-

Kommentarer:

1 Pelle:

skriven

Hahaha jag känner igen det där, man tror inte man har handlat för tillräckligt mycket för att få rabatten eller vad det är, men i kassan får man en smärre chock när man får höra vad hela kalaset kostar!

Att man kan spara pengar på att tex veckohandla kan jag skriva under på, vi t.o.m. månadshandlade en period, vi gjorde matlista för en hel månad och handlade det mesta på en gång, men då hade vi ju en stor frys, men veckohandling skulle ni spara en hel del på är jag övertygad om, bara i bensinpengar blir det en hel del.

2 Pelle:

skriven

Nu har jag bloggat och det finns 4 bilder från kyrkan med;)

Kommentera här: