30 maj

Söndag- upp i ottan för att gå i kyrkan
Eller
Söndag- iväg till kyrkan vid 11 för att käka grillade hamburgare

Typiskt nog så drog han där uppe igång världens regnskur precis när gudstjänsten var slut.
Så mormor, felix, jag och mamma skyndade hem ist. Men lika glad var jag för det.
Passade på att slummra till en stund också eftersom det är så tråkigt att sitta i vagnen


När jag vaknade såg jag ut såhär.
Förbannad för att mamma försökte få mig att sova en stund till.
Herregud, hur mkt ska en Oskar behöva sova egentligen ;)
Lagom till att fikat är framdukat brukar jag passa på att vakna till.
Bäst så, så man slipper hjälpa till att duka. Det är sååå tråkigt, säger pappa iaf.


Efter några tuggor smörgås och fil bestämde jag mig för att plaska lite
 i de roliga pölarna som fanns överallt efter regnet. Mamma sa inget men jag tror att hon tyckte
 jag var busig som plaskade med jympaskorna.
 

Bråttom bråttom!! Alla stenarna MÅSTE ligga i vattenpölen!!!

Att man ska måsta tänka på allt.
Vagnen måste ju rastas för att hålla sig i form. Fattar dom ingenting?
Ingen rast o ingen ro.... Tur jag har myror i benen ;)

Kommentarer:

1 Pelle:

skriven

Underbar berättelse, sånt gillar vi :)

Kommentera här: