5 okt

Idag var det extra skönt att komma hem. För idag har det vart en upp&ner fram&tillbaka dag. Bara strul i "hjärnkontoret" ;). Skönt att det snart är en ny dag med nya kraften.

Fast det är inte utan att jag gruvar mig för morgondagen. Lämning på dagis! Jag har ont i magen redan nu. Igår kom Oskar tillbaka till dagis efter två veckor hemma som sjukling. Vi fick väll inte det bästa bemötandet när vi kom och inte heller bästa pratet innan vi gick så nu känns det bara jobbigt. Oskar var helt förstörd och ville absolut inte vara där. Så jag stannade kvar med honom och sedan fick han följa med hem innan lunch så jag skulle hinna på jobbet. Idag fick mamma vara med honom fram tills sovstunden sen var han faktiskt ensam. Det hade gått bra så jag hoppas det bara var en liten protest där i går. Men jag vet inte, känns tufft det här med dagis.

Blir så irreterad och ledsen när de på dagis inte verkar tro att vi vill Oskars bästa. Men ingen vet ju hur vår situation ser ut så hur kan dom ens uttala sig. Robin tycker jag överdriver. Jag har aldrig hoppas så mkt att han ska ha rätt och att jag bara hakat upp mig och missuppfattat allt.

Ikväll när jag kom hem var Robins farmor och farfar här. Farmor hade bakat bullar, med extra mkt pärlsocker på, precis som hon vet att jag vill ha det. Riktigt goda!!!

Nu ska jag njuta av min ensamma stund. Robin på tränig och Oskar i säng. 200g choklad kaka och en stor kopp te! Kan det bli bätte en tisdags kvälll :D


Kommentarer:

1 Isa:

skriven

Tack för de fina orden! Du ska veta (om du inte redan vet) att du är en stor inspiration för mig, det är du verkligen. Du är bäst. Saknar dig! <3

2 J:

skriven

:)

Kommentera här: