25 okt

Imorse var jag med på en utbildning på nya jobbet. Ibland känns det lite som att vi talar olika språk, jag och alla frisörer. Jag menar vad är egentligen memetisk kaviarkoncentrat och vad har den i mitt hår att göra? Lite fick jag väll in iaf. Jag lyssnade med alla öron jag hade och sög som en svamp och försökte komma ihåg vart enda ord. Hade till och med anteckningsblock, som dock låg kvar i väskan i personalrummet, men tanken var ju god. Vi kom fram till att mitt hår är toppen bra :) Som att klappa en len katt tyckte ena nya kollegan när hon klappade mig på huvudet. Mjao!

Därefter var det jobb. Även om jag hade tagit ledigt och hade hoppats på att få hämta Oskar på dagis. Men jag tycker det är rätt självklart att ställa upp när det krisar. Oskar kommer ju hem iaf. En rörig dag med skratt och massor av ny kunskap. Inte fy skam så här på en lördag. Ny duschad sambo har jag strax också. Bara det hade ju vart ren lycka enda fram till jul!

Imorgon ska jag klippa mig, om jag inte missuppfattade det hela. Spännande! Jobb hela dagen efter det...

Gick ut hårt med en kopp pluggte

Laddade bordet med ljus

Upprepning samma kväll ska tydligen få infon att stanna kvar

Kände att tekoppen räckte längre än koncentrationen.
dags att sluta läsa när ögonen går i kors?

Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Bra kämpat, allting kommer väll eftersom. :)

Även fast jag har gått 8 veckors utbildning känns det fortfarande som om jag är på noll hehe :D

Nästa gång kommer jag och tar en kopp te med dig :D Ha en bra dag idag!!

2 Isa:

skriven

Tänk vad bra när du har all den kunskapen om vad vi behöver i håret. Jag och Hanna kommer glänsa och kännas som lena katter året om. Ge mig lite kaviar i håret så kommer det säkert göra susen :) Hoppas du kommer trivas med ditt nya jobb!

Kommentera här: