2 sep

Nu har jag äntligen landat i soffan. Mätt och belåten. Kom hem vid 9 efter en lång dag på dagis och jobb. Då är det bra att ha en sambo som äntligen börjat förstå att man delar på ansvar, typ middagsmat och tvätt. Toppen! 

När jag kom hem smög jag in till Oskars rum och tänkte hämta ut Robin som jag trodde hade somnat där. Men möttes av två vakna killar. En glödhet Oskar och en sömnig papps. Sjuk efter 4 dagar på dagis alltså. Men inte så konstigt, alla snorar på dagis. Så nu efter alvedon och nässpray sussar dagiskillen i sin säng.

Idag hängde jag med till dagis. Robin tyckte det kunde vara bra så då var det bara att släpa sig dit. Jag slipper helst så jag inte behöver se när Oskar är ledsen och vill hem. Men jaja, nu har jag iaf vart med en dag. Det går väll sådär kan man väll säga. Oskar vill helst inte veta av fröknarna och skriker så fort han inte ser Robin eller mig. Maten smakade han inte ens och mjölken verkade inte heller vara lika god som hemma. Men lite framsteg gjorde han under den tiden jag var där så frammåt går det iaf. Lillgubbsen!

Men vet ni. När jag kom hem förrut och låg i Oskars säng och pratade lite med killarna, frågade jag Oskar efter att pratat lite om dagis, om han inte ville gå på dagis nå mer. Då skakade han på huvudet och såg alldeles förtvivlad ut. Som en kniv i hjärtat, eller hur. Trodde jag skulle bryta ihop. Robin tyckte jag var fånig (som vanligt) så jag fick svälja gråten och säga jooo daaagis är kuuul!!! :D Usch, hoppas han snart gillar dagis!






Igår kväll. Så här somnade han tillslut,
efter mycket bök i säng+soffa

Kommentarer:

1 Bosse o Brittis:

skriven

Grattis till jobbet. Det kommer säkert en dag då Oskar inte vill gå hem från dagis.

Kommentera här: